Skip to main content

How To Register Grab Driver In Malaysia - Updated 2024

How To Register Grab Driver In Malaysia - Updated 2024 Register as GrabCar driver and start earning with your car today! New applicants can now  register Grab Driver for entire Malaysia without having to visit to any  Grab GDC nor Grab Kiosk . With the current Skip-The-Line and online verification process, applicants may register directly via the form below and our assigned registration admins will assist you throughout your registration process. Account activation in  5-working-days   for applicants with existing PSV License (Teksi/Ehailing) and e-hailing panel insurance! Under the act of Ministry Of Transportation (MOT) in Malaysia, all registered Grab Drivers are required to have PSV license . However, for new applicants without PSV license, our admin will send guidelines on how to obtain PSV license in the shortest possible time. All new applicants are entitled to claim up to  RM400  from Grab. Which means Grab will reimburse all your regulation costs such as PSV license, JPJ

Cara Dapat Grab Light / Lampu Grab untuk Grab Driver. (CARA DAN LANGKAH YANG ANDA PERLU KETAHUI)

Grab Kit

Grabbers yang dihormati,
Terima kasih memilih Grab sebagai partner pilihan anda! Kami akan memberikan anda hadiah istimewa sebagai tanda penghargaan atas usaha dan kesetiaan anda.

1.Pelekat Cermin Grab
Lekatkan pelekat ini di tingkap tempat duduk penumpang. Pelekat peribadi ini akan mengalu-alukan penumpang untuk menaiki kenderaan anda dan mengingatkan mereka supaya memberi rating yang tinggi untuk kerja keras anda! Pelekat ini juga akan memberikan anda akses istimewa ke lokasi drop-off VIP!
Disediakan kepada SEMUA Grabbers!

2. Pemegang Fon
Keselamatan merupakan salah satu prinsip teras Grab. Oleh itu, jadikanlah perjalanan anda selamat dan bebas tangan dengan pemegang telefon ini!
Disediakan kepada Grabbers BARU SAHAJA!

3. Grab Exclusive Water Bottle
Hilangkan dahaga anda dengan Grab Water Bottle semasa memandu!
Untuk Gold & Platinum Grabbers SAHAJA!

4. GrabLight
Letakkan GrabLight ini atas dashboard anda untuk memudahkan pick up anda. GrabLight ini memudahkan Grabbers dan para penumpang untuk mencari satu sama lain semasa pick up, terutamanya pada waktu malam!
Untuk Heavy, Gold & Platinum Grabbers SAHAJA.
Kepada pemandu yang ingin beli Grab Light tanpa menunggu. Boleh rujuk link Shopee di bawah. Pemandu boleh pilih mengikuti bajet masing-masing
Grab Light (OEM)
Grab Light (Original 1:1)

Baju Grab Driver

Untuk mengetahui hadiah yang akan diterima, sila rujuk kumpulan Grabber yang anda berada di bawah:

Grabber Baru

Bagi Grabber yang mendaftar mulai 2017, anda akan menerima Pelekat Cermin Grab dan Pemegang Fon selepas anda melengkapkan 50 perjalanan dalam masa sebulan!

Heavy Grabber

Jika anda berada di Tier ‘Silver’ dalam GrabAllStars dan telah memandu lebih daripada 100 perjalanan sebulan selama dua bulan berturut-turut, anda layak untuk menerima GrabLight dan Pelekat Cermin Grab.

Gold & Platinum Grabber

Jika anda berada di Gold tier atau Platinum tier dalam GrabAllStars selama dua bulan berturut-turut, anda akan mendapatkan satu GrabLight, Grab Window Sticker dan Grab Water Bottle!

Jangan risau jika anda seorang Grabber baru pada masa ini! Kekalkan Gold atau Platinum tier dalam GrabAllStars untuk dua bulan berturut-turut untuk mendapat kelayakan menerima GrabLight dan Grab Water Bottle!
Jika anda suka dengan Grab Kit yang anda terima, sila share di Facebook/Instagram/Twitter anda dengan hashtag #grabsurprise!
Akhir sekali, terima kasih atas sokongan dan kesetiaan anda! Kami sentiasa berusaha untuk memberikan ganjaran lebih kepada Grabbers kami! Sila memandu dengan selamat dan teruskan usaha baik anda!

Nota:
1.Grab Kit adalah untuk pemandu-pemandu yang memenuhi syarat ditetapkan, sementara stok masih ada. 
2.Grabbers yang gagal untuk memberikan maklumat penuh akan diabaikan.
3.Grab Kit akan dihantar secara kumpulan (sekali sebulan).
4.Anda akan menerima SMS untuk ketahui tarikh penghantaran Grab Kit anda.
5.Penghantaran yang gagal diterima akan dikembalikan ke Grab.
6.Jika anda gagal untuk menerima Grab Kit, anda akan menerima SMS untuk ketahui tarikh and lokasi yang boleh dapatkan Grab Kit anda.


[#PENTING] LAST SEKALI, SILA PASTIKAN GRAB SYSTEM MEMPUNYA ALAMAT PENUH ANDA UNTUK SURAT-MENYURAT. 

Kebanyakan Pemandu Grab tidak submit alamat penuh. Maka Grab tidak dapat menghantar Grab Kit kepada anda. So sila pastikan kamu call CS 0379326000 dan update alamat-surat menyurat anda.

Kamu ada kawan nak daftar Grab Driver?

Daftar dengan link di bawah:
Borang Pendaftaran Grab Driver Untuk Android/IOS:

Download Aplikasi KL Selangor Driver Registration dgn link ini:
Sekiranya anda masih mempunyai masalah untuk pendaftaran Grab Driver, click link di bawah untuk menghubungi admin whatsapp.grabdrivermy.com

+60168000804 (BM, English)

+60163168357 (BM, English, Mandarin)
source: https://www.grab.com/my/blog/driver/grab-kit/

Comments